avatar Ten blog rowerowy prowadzi pablo84 z osady Mysłowice. Mam przejechane 55948.87 kilometrów, Kulam się 18.91 km/h i się wcale nie chwalę.

drugi napęd

DPD 101

Piątek, 11 września 2015 · dodano: 11.09.2015 | Komentarze 0

do i z pracy bez większych momentów do zapamiętania...

popołudniu zmieniłem napęd na nowy także nowa kategoria na BS wskoczy :)

DPD 100

Czwartek, 10 września 2015 · dodano: 10.09.2015 | Komentarze 0

Jak na okrągłą SETKE dojazdów do pracy przystało dzisiejszy przejazd bardzo dynamiczny. Do pracy bardzo rześko i bez długiej góry się nie obyło a powrót na krótko z walką z wiatrem.

Jutro powinien przyjść kompletny nowy napęd. Zmiana na całość w Alivio. Zobaczymy jak się będzie kręcić.

A jak się wszystko dobrze poukłada to w sobotę jadę z amatorami niedzielnymi samochodem do Brennej i stamtąd kilka godzin po okolicznych szlakach pojeździć. Tempo będzie niezwykle emeryckie, ale oby widoczki wynagrodziły trud :)

DPD 099

Poniedziałek, 31 sierpnia 2015 · dodano: 31.08.2015 | Komentarze 0

Moszna, góra Św. Anny i Pławniowice

Niedziela, 30 sierpnia 2015 · dodano: 05.09.2015 | Komentarze 0

Wstajemy o 7:30 gdyż na 8:15 byliśmy umówieni z gospodynią że zejdzimy na śniadanie. Tak tym razem był nocleg wraz ze śniadaniem w cenie - zastajemy suto nakryty stół z czego nie dajemy rady przejeść wszystkiego. Przy okazji dowiadujemy sie o historii tego hoteliku. I po raz kolejny ktoś utwierdza mnie w przekonaniu, że warto mieć marzenia i pasje. i Do nich dążyć.

Ruszamy planowo o 9 i zaczynamy od sfocenia kościółu w Dzierżysłąwicach gdzie na wzór Jasnej Góry jest zasłaniany obraz jakiejś Maryjki. Później już jedziemy prosto w stronę zamku w Mosznej, który to był naszym głównym celem wyjazdu. Po 10 wjeżdzamy na teren parku i spędzamy tam dobrą godzinke podziwając i robiąc zdjęcia zamku i parku. Cisza i spokój oraz zieleń wokoło dlatego nie na darmo znajduje się tam Centrum Terapii Nerwic.

Przychodzi moment ruszyć dalej w drogę. Jak się okazuje od tego momentu wiatr już nie chce współpracować już nie wspomnę o niemiłosiernie lejącym się żarze z nieba. Tak kręcimy z nogi na nogę przez Krapkowice (notabene miejsce które odwiedziłem w tamtym roku lecz dopiero zorientowałem się po dotarciu pod "zamek"). Później znanymi mi już drogami docieramy do Rozwadza skąd kierujemy się poprzez obrzeża Zdzieszowic w kierunku Góry Świętej Anny.

Przy podjeżdzie decydujemy z Markiem że każdy wjeżdza swoim tempem i spotykamy się na górze góry :) Tak też pojechałem przodem walcząc z pochyleniem, upałem i zaczynającym doskwierać głodem. Po dotarciu na szczyt Sankt Annaberg zbieramy potwierdzenie we furcie u franciszkanów i zjeżdzamy kawałek do poleconej przez prezesa restauracji "Pod Jeleniem". Dobre, nie drogie jedzenie lecz obsługa trochę jakby pierwszy dzień w pracy.

Posileni i przeczekawszy największy skwar z nieba ruszamy ok 15 wpierw fajnym zjazdem w stronę Leśnicy a następnie długimi prostymi do Sławięcic. Już po drodze było widać że upał i wiatr dają się we znaki Markowi i doczołgując się momentami ze średnią 16-18km/h do Sławięcic decyduje się on na powrót pociągiem. Ja twardo nie ulegam pogodzie i jadę dalej. Marek udaje się po kilkunastominutowych poszukiwaniach połączenia kolejowego w stronę Kędzierzyna a ja planowo przez Ujazd w stronę Pławniowic. Jeszcze na granicy telenarada z prezesem jaką drogą najłatwiej dostać się do Pałacu nad jeziorem Pławniowickim i jadę swoim tempem osiągając ok 17:40 cel. Spokojnie objeżdzam sobie jakże ładny pałac dookoła robiąc to tu to tam jakieś zdjęcie.

W tym roku drugi raz jestem w tym miejscu i podoba mi się nawet bardziej niż za pierwszym razem. Czas ruszać, więc  po 18 kieruję się już na czuja - bo w okolicach Ujazdu skończył się zasięg posiadanych map - w kierunku Gliwic które to przelatuję chyba trochę zakręciwszy się w kierunku Zabrza. Pod stadionem Górnika robię sobie przerwę na regenerację sił wykorzystując już resztki zapasów. Następnie kieruję się w stronę Rudy Śląskiej jadąc za znakami i udaje się kawałek przejechać Średnicówką. Na wjeździe na nią nie było żadnych zakazów dopiero później jadąc już równoległymi ulicami okazało się że takowe są. Potem już prosto przez Świętochłowice, Chorzów i Katowice docieram do domu. Średnia na powrocie zadowalająca bo od rozdzielenia się z Markiem oscylowała około 27km/h. Generalnie dzień był bardzo fajny szkoda tylko że kolega wymiękł po niespełna 90km jazdy. Pewnie dały mu też popalić pagórki na dojeździe na nocleg w dniu wcześniejszym. Bo tempo było niemałe :)