Kwiecień, 2014

ustawka na górę Żar i Kozubnik

Niedziela, 13 kwietnia 2014 · dodano: 14.04.2014 | Komentarze 7

w sobotę wrzucam pomysł na FB co do rowerowej niedzieli. Odzywa się Maciek a później jeszcze Andrzej. I tak zgadujemy się że ruszamy o 8:30 z mysłowickiej stacji BP.

Najpierw jedziemy asfaltem przez Mysłowice, Imielin, Chełm Śl., Bieruń Nowy aż do Oświęcimia. Tutaj moja znajomość trasy kończy się i włączamy analizę mapy, GPS i "koniec języka za przewodnika". Tak docieramy do Rajska gdzie przejeżdzamy skręt na czerwony szlak rowerowy ale po krótkiej chwili dezorientacji nawracamy i znajdujemy właściwy skręt. Tutaj zaczyna się teren.

Bardzo fajnie wytyczony szlak nad jeziorkami, wzdłóż rzeki Soła. Fajny jest... ale do Zasola, tam zaczynają się piaski kamienie (miejscami korytem rzeki). Straciliśmy tam trochę czasu i dojeżdzając do Zasola Bielańskiego decydujemy się na jazdę dalej asfaltem do Kęt aby podgonić czasowo. W Kętach krótka przerwa na analizę mapy i zakupy i dalej asfaltem do Kobiernic.

Tam zjeżdzamy z głównej drogi w stronę Porąbki. Po ok 2km znowu odbijamy w podporządkowaną w prawo za znakiem "ruiny zamku na Wołku". Wdrapujemy się dosłownie na szczyt tej górki podążając cały czas za strzałką na ruiny, docieramy na miejsce i... piękne miejsce warte zobaczenia na własne oczy.

Po sesji fotograficznej zjeżdzamy do głównej drogi i jedziemy przez Porąbkę do Kozubnika. Chciałem odwiedzić to miejsce jak już byłem na miejscu bo zapamiętałem je w stanie lekkiej ruiny z 2000roku. Teraz to jest totalna ruina. Masakra. Szkoda tego miejsca bo kiedyś musiało być jedną z perełek Beskidu.

Po krótkim zwiedzaniu zjeżdzamy w stronę Międzybrodzia Bialskiego gdzie wypatrujemy przydrożną restaurację i jemy ciepłą strawę. Jedzenie bardzo dobre i w cenach takich sobie. Generalnie miejsce do polecenia.

Posileni w lekkiej mżawce wyruszamy podbić nasz główny cel wycieczki - górę Żar.

Spod dolnej stacji wyciągowej jadę już solo bo nikt nie chciał dotrzymywać mojego tempa i na górze jestem po 24min wspinania. Widoki były takie sobie bo z powodu lekkich opadów, mgły z parujących lasów wszystko było rozmazane. A jak wyjeżdzaliśmy z Mysłowic to bardzo ładnie świeciło słoneczko. Ehhhh

Po odsapnięciu decydujemy się na zjazd do Żywca lewą stroną Jeziora Żywieckiego i przez Oczków i centrum Żywca dostajemy się na dworzec PKP. Jesteśmy tam o 19:20, najbliższy pociąg 20:55 a w Katowicach o 22:44. MAsakra co by 76km koleją jechało się prawie dwie godziny. W domu ląduje o 23:15 jednak zmachany tymi podjazdami :)

Kreska z dzisiejszej trasy

Do zaliczgmina.pl wpadło kolejnych 6 punktów

PS Już w głowie rodzi się kolejna trasa Mysłowice-Oświęcim-Kęty-Czernichów-przeł Kocierska-Andrychów-Zator-Oświęcim (albo PKP albo rowerem do domu)
Kategoria wycieczkowo

DPOD - taki popracowy spontan

Piątek, 11 kwietnia 2014 · dodano: 11.04.2014 | Komentarze 4

wczoraj pogoda była paskudna, zaś dziś... nie można było mieć większych zastrzeżeń :)

Po pracy jadę do domu i zjeść obiad i korzystając ze sprzyjającego układu gwiazd wybieram sie na przejażdzkę. Cel - okoliczne lasy.
 Tak i też robię; jadę na Giszowiec tam wskakuje w las i wylatuje na Murckach. Przeskakuje drogę szybkiego ruchu tunelem i już czarnym jadę w stronę Hamerli. Na Zamościu postanawiam wrócić zielonym szlakiem przez Płone Bagno ale gdzieś coś nie w tę stronę skręciłem i zamiast wyjechać na czarnym rowerowym szlaku, znaczny kawałek jadę szlakiem pieszym. Poznałem dziś dlaczego nazywa się ten skrawek bagnem :)

Wróciłem do drogi z Tych na Wesołą i asfaltem podciągam prawie do kopalni gdzie na winklu drogi lewy/prawy wjeżdzam w las z lewej strony. Prosto do góry wjeżdzam i zjeżdzam na Wesoła-Fala a z tamtąd już czerwonym mysłowickim szlakiem na myjnie i do domu.

W głowie ciągle była obawa że gdzieś tam po drodze zaskoczy jakiś deszczyk, ale jednak sprawdziły się ICM'owe prognozy bez deszczu.

Kreska z Endo

No i jeszcze jedno... pyknął pierwszy TYSIĄCZEK w "Białej Strzale"
Kategoria praca, spacerowo

Środa, 9 kwietnia 2014 · dodano: 09.04.2014 | Komentarze 1

rano udało się dojechać po suchym asfalcie, natomiast z pracy - w największej ulewie... paradoks tej sytuacji taki, że gdybym wyjechał 20min wcześniej bądź później to dojechałbym do domu suchy

DPOD

Wtorek, 8 kwietnia 2014 · dodano: 08.04.2014 | Komentarze 0

dzisiaj po pracy z racji dobrej pogody i chęci sprawdzenia nowych opon pojechałem większośc terenem i lasem. Wydaje się byc dobrze, zobaczymy w dalszych testach :)

Poniedziałek, 7 kwietnia 2014 · dodano: 07.04.2014 | Komentarze 3

dzisiaj pierwsze km na nowych bardziej "agresywnych" oponkach. Może już będzie lepiej jeździło się na maćkowych ustawkach po Jurze :) hehe

OPONY SCHWALBE LAND CRUISER 28x1,6.

Piątek, 4 kwietnia 2014 · dodano: 04.04.2014 | Komentarze 0

Czwartek, 3 kwietnia 2014 · dodano: 03.04.2014 | Komentarze 0

po kolejnym dniu testu stwierdzam... że jak jest korzystne BIO to można szybciej.

Środa, 2 kwietnia 2014 · dodano: 02.04.2014 | Komentarze 0

Wtorek, 1 kwietnia 2014 · dodano: 01.04.2014 | Komentarze 0

dzisiaj wszystko tak samo jak co dzień...

z inności to to, że jechałem na zablokowanym/sztywnym widelcu - może to jest powodem trochę większej średniej? A może miałem zwykle lepszy dzień do kręcenia? będę to dalej sprawdzał w najbliższych dniach