• Sprzęt "czarna strzała"

sobotnia wycieczka po okolicach

Sobota, 4 sierpnia 2012 · dodano: 04.08.2012 | Komentarze 0

dzisiejszy ranek dość nietypowo...
wstałem w weekend o 7.00 <wow> ogarnięcie się, zakupy, i o 8.15 wyruszam w trasę. Najpierw przez Janów i obok kościoła na Nikiszu na Korea gdzie odwiedzam na chwilę wujka a później na Giszowiec do świateł - "migacz" w prawo i jadę w kierunku stawu Janina
poranek nad stawem Janina na Giszowcu © Pablo84
a tam wskakuję na czarny szlak w kierunku Murcek. Przejeżdżając przejazd kolejowy coś zaczęło stukać zatrzymuje się, krótkie oględziny no i mały problem. Odkręciły się 2 śruby mocujące szczęki hamulca tarczowego (I co tu zrobić? Prowizorka... Dobra gałązka nie jest zła. I z taką prowizorką objechałem do końca). Kilkaset metrów za przejazdem skręcam w lewo i tnę przecinką przez Rezerwat Ochojec. Dojeżdzam do drogi Kostuchna-Murcki po czym jadę w lewo przez Murcki gdzie ponownie wskakuję na czarny szlak i trzymam się go aż do Lędzin. Obok pomnika
pomnik Weteranów Powstań Śląskich przy ul. Lędzińskiej © Pablo84
fociszę trochę i ruszam w trasę czerwonym szlakiem gdzie wspinam się na górę Klimont (302m) i znowu zdjęcia - kościoła p. w. św. Klemensa z 2połowy XVIII wieku.
kościół p. w. św. Klemensa z 2połowy XVIII wieku w Lędzinach © Pablo84
Chwilka na odsapnięcie, kilka zdjęć i podziwianie widoczków po czym dalej jadę czerwonym szlakiem na Bieruń Stary. NO i tu skończyła mi się mapa!!! Improwizacja i w końcu trafiam na Wiślański szlak prowadzący na Smutną Górę. Ale znowu w lesie udało mi się pomylić drogi i wyjechałem gdzieś na drodze w Bojszowach po czym podjechałem do Bierunia Nowego. Tam za bardzo rozpędziłem kółka i wylądowałem na moście nad Wisła (a za mostem już Małopolska z gminą Babice na czele). Wracam do skrzyżowania w Bieruniu N. i drogą 934 wracam na znajome tereny no i w ramy mojej mapy. W Chełmie Śl. kieruję się nad Zbiornik Imieliński i objeżdżam go od strony Chełmku
Zalew Imieliński © Pablo84
, przejeżdżam pod autostradą, kawałek brzegiem lasu i wyjeżdżam na Dziećkowicach na moście nad Przemszą. Przejeżdżam na druga stronę na Jeleń i skręcam w lewo na czarny szlak wzdłuż Przemszy. Witam jeszcze Zalew Łęg i mykam obok Elektrowni "Jaworzno III"
Elektrownia "Jaworzno III" © Pablo84
a później na Wysoki Brzeg i Brzezinkę. Do domu ściągam krótko po 14.